UNLOCKING AI. ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION-LEKCJE OTWARTE
We wtorek, 25 marca oraz piątek 28 marca odbyły się lekcje otwarte, które poprowadziła wychowawczyni klasy 3a, pani Iwona Feilhauer. Jako uczestniczka kursu Unlocking AI. Artificial Intelligence in Education miała ona okazję pokazać, jak w praktyce wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności nabyte w ramach projektu Erasmus + w Sevilli.
Podczas zajęć wykorzystano różnorodne narzędzia cyfrowe:
- Apilkację muzyczną - Chrome Music Lab do tworzenia i odtwarzania prostych melodii z wizualizacją dzięków muzycznych.
- Aplikację do prezentacji - Canva do projektowania graficznego, która umożliwia tworzenie różnorodnych materiałów wizualnych, takich jak prezentacje, plakaty, ulotki, posty na media społecznościowe, pomoce dydaktyczne i wiele innych.
- Aplikację do tworzenia piosenek SUNO AI, która umożliwia generowanie utworów muzycznych na podstawie tekstowych opisów lub określonych parametrów.
- Aplikację BouncyBalls.org - pomagającą w kontrolowaniu hałaśliwych zachowań uczniów w czasie lekcji.
- Aplikację MindMeister, czyli internetowe narzędzie do tworzenia mapy myśli, które umożliwia użytkownikom wizualizacje, organizacje i dzielenie się pomysłami w czasie lekcji.
W czasie zajęć uczniowie byli niezwykle aktywni i z entuzjazmem uczestniczyli w kolejnych etapach lekcji. Możliwość bezpośredniego kontaktu z nowoczesną technologią sprawiła, że nawet nieśmiałe dzieci chętnie angażowały się w różnego rodzaju ćwiczenia oparte na narzędziach AI, rozwijając przy tym swoją koordynację, poczucie rytmu, a przede wszystkim, poszerzając wiedzę. Takie lekcje to nie tylko świetna zabawa, gwarantująca uczniom wszechstronny rozwój, ale także inspiracja dla nauczycieli. Mogliśmy zauważyć, że sztuczna inteligencja jest dużym wsparciem w nauce, pomaga rozwijać umiejętności analityczne, kreatywność, a także praktyczną wiedzę.
„Sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności”.