Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

UNLOCKING AI – ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION

TRZECIA MOBILNOŚĆ EDUKACYJNA NAUCZYCIELI 
W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+

In this comprehensive course designed for teachers and educators, the primary objective is to empower participants with the essential knowledge required to effectively harness tools rooted in artificial intelligence. As technology continues to evolve, educators are presented with the opportunity to enhance their teaching methodologies and enrich the learning experiences of their students. 

Pierwszy dzień kursu AI, w którym uczestniczyli przedstawiciele Grecji, Rumunii, Polski, Finlandii oraz Chorwacji, przebiegł w bardzo inspirującej atmosferze. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z różnymi platformami sztucznej inteligencji, w tym ChatGPT, Dream.ai, StableDiffusionWeb.com oraz Logonarketr.ai. Każda z platform miała swoje unikalne zastosowania – ChatGPT okazał się przydatny w generowaniu treści i pomocy w zadaniach, Dream.ai wzbogacił wyobraźnię wizualną uczestników dzięki generowaniu obrazów, a StableDiffusionWeb umożliwił tworzenie grafiki w oparciu o proste opisy. Praktyczne zastosowanie tych narzędzi w trakcie zajęć pozwoliło uczestnikom na tworzenie nie tylko tekstów, ale także unikalnych obrazów i strategii marketingowych, które mogłyby być zastosowane w ich lokalnych projektach. Niezwykle pozytywna atmosfera, wspierająca współpracę międzynarodową, była podkreślona przez miły gest polskiej grupy, która przygotowała dla wszystkich słodki poczęstunek. Wszyscy uczestnicy podkreślali, że dzień upłynął w serdecznej atmosferze, sprzyjającej nauce i wymianie doświadczeń.

Drugi dzień kursu AI był w pełni poświęcony praktycznym ćwiczeniom i zastosowaniu narzędzi takich jak Logo.com, Trello, Asana i Narrato. Uczestnicy pracowali zarówno samodzielnie, jak i w grupach, doskonaląc umiejętności organizacji pracy, zarządzania projektami i wykorzystania.

Trzeci dzień kursu AI dla nauczycieli upłynął pod znakiem praktycznej pracy z wybranymi narzędziami edukacyjnymi opartymi na sztucznej inteligencji. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z możliwościami, jakie oferują platformy Owlift.com, eSpark.com, Sendsteps.com oraz Knewton.com. Dzień rozpoczął się od krótkiego wprowadzenia teoretycznego, podczas którego omówiono znaczenie personalizacji nauczania oraz automatyzacji procesów edukacyjnych z wykorzystaniem AI. Następnie nauczyciele przystąpili do pracy z poszczególnymi programami: 

Owlift.com – Platforma wspierająca analizę wyników uczniów oraz dostosowanie materiałów dydaktycznych do ich indywidualnych potrzeb. Uczestnicy testowali możliwości generowania raportów oraz wykorzystania sztucznej inteligencji do rekomendacji metod nauczania.

eSpark.com – Narzędzie umożliwiające personalizację ścieżek edukacyjnych w nauczaniu wczesnoszkolnym. Nauczyciele tworzyli interaktywne lekcje oraz śledzili postępy uczniów w czasie rzeczywistym. 

Sendsteps.com – Aplikacja służąca do angażowania uczniów poprzez interaktywne quizy, głosowania i analizy opinii. Uczestnicy kursu projektowali własne pytania i testowali ich skuteczność w budowaniu aktywnego zaangażowania uczniów.

Knewton.com – System wykorzystujący algorytmy AI do rekomendowania materiałów edukacyjnych dopasowanych do poziomu wiedzy uczniów. Nauczyciele eksperymentowali z różnymi zestawami treści oraz analizowali sposób ich adaptacji do indywidualnych potrzeb ucznia. 

Podsumowując, trzeci dzień kursu pozwolił nauczycielom na praktyczne zastosowanie narzędzi AI w edukacji, co otworzyło nowe perspektywy w zakresie personalizacji nauczania i efektywności dydaktycznej. Uczestnicy docenili możliwość pracy na rzeczywistych platformach i zgodnie podkreślali, że zdobyta wiedza będzie miała praktyczne zastosowanie w ich codziennej pracy z uczniami.

W kolejnym dniu odbył się kurs doskonalący prowadzony pod okiem mentora Damiana. Nauczycielki pracowały z nowoczesnymi narzędziami edukacyjnymi:

• Musidab (Chrome Experiments) – interaktywna platforma wspierająca naukę muzyki,

• Khan Academy – rozbudowane zasoby edukacyjne ułatwiające nauczanie różnych przedmiotów,

• Creatability (Google) – zestaw narzędzi pobudzających kreatywność, szczególnie w kontekście dostępności,

• Khanmigo AI – inteligentny asystent wspierający proces dydaktyczny.

Podczas szkolenia uczestniczki miały możliwość testowania poszczególnych platform, poznania ich funkcjonalności oraz refleksji nad ich zastosowaniem w codziennej pracy z uczniami. Kurs był intensywny, dynamiczny i pełen inspiracji do wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji.

Uczestniczki mobilności maksymalnie wykorzystywały czas spędzony w Hiszpanii, aby poznać Sewillę oraz Malagę wraz z całą ofertą kulturalną, jaką oferują te dwa miasta.