KURS W SALAMANCE - PIERWSZY TYDZIEŃ
W pierwszym dniu kursu w Salamance zostaliśmy przywitani przez panią Sonię Martin Hernandez, kierowniczkę szkoły .
Po zapoznaniu się z wytycznymi dotyczącymi COVID-19 rozpoczęliśmy zajęcia praktyczne. Każdy z uczestników projektu został poproszony o przedstawienie się oraz wymienienie narzędzi informatyczno-komunikacyjnych, z których korzysta na swoim przedmiocie. Dało nam to możliwość ćwiczenia komunikacji w języku angielskim. Następnie podczas prezentacji dowiedzieliśmy się o założeniach modeli TPACK oraz SAMR czyli o technologicznym MUST HAVE każdego nauczyciela. Prowadzący, pan Juan Santamartina, aby poznać indywidualne potrzeby każdego uczestnika kursu, poprosił o wyszukanie interesujących nas narzędzi, które odpowiadałyby potrzebom nauczycieli różnych przedmiotów.
W kolejnym dniu zajęć poznaliśmy możliwości, jakie daje nam aplikacja genially. Są one obszerne, na przykład tworzenie prezentacji zawierających pliki dźwiękowe, multimedialne oraz testowania wiedzy uczniów poprzez opcję gamification - w której tworzone są różnorodne quizy.
Dodatkowo, mieliśmy okazję poznać bazy darmowych obrazów - unsplash oraz freepik oraz aplikację snappea, dzięki której można ściągnąć pliki audio i video niezbędne do tworzenia materiałów edukacyjnych.
W ostatnim dniu pierwszego tygodnia uczyliśmy się tworzyć escape room w aplikacji genially - według uczestników kursu narzędzie przydatne m.in. w powtórzeniu materiału przed sprawdzianami.
Na koniec omówiona została aplikacja padlet - nazywana wirtualną tablicą. Służy ona do gromadzenia w jednym miejscu różnego rodzaju materiałów cyfrowych pomocnych w realizacji tematu określonego przez prowadzącego. Narzędzie to może być wykorzystane przez uczniów do pracy w grupie i dzielenia się wiedzą oraz stworzonymi materiałami.